גולדקנופף על הסערה נגדו: "יש כאלו שרוצים מועצת אחרת" • צפו

I have 2893views
יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף מגיב ל'מקומי קול חי' על המתקפות נגדו: "לא באתי לאלעד בתור נציג גור אלא בתור 'יו"ר אגודת ישראל'. יש שם סניף של אגודה" • על היום שאחרי, האם המחלוקות יימשכו בתוך אגודה: "יש כאלו שרוצים מועצת אחרת, אבלו אלו שבאגודת ישראל - נכנעים תחת המועצת של אגודת ישראל"
גולדקנופף נכנס לראיון אצל 'מקומי קול חי'. צילום: שלומי טריכטר

שעות לסגירת הקלפיות, יושב ראש יהדות התורה השר יצחק גולדקנופף בראיון בלעדי ומיוחד היום (שלישי) ל'מקומי קול חי'. גולדקנופף נשאל על הזעם שמגיע נגדו מצד שלומי אמונים, על כך שביקר במטה של יהודה בוטבול באלעד ו'דילג' על המטה של ישראל פרוש.

אנחנו רואים עכשיו שביקרת בעיר אלעד, מה יש כל כך באלעד, הרי אנחנו יודעים שאין שם קהילה גדולה של חסידות גור. גולדקנופף: "אני לא בא לשם בתור נציג חסידות גור, אני בא לשם בתור 'יושב ראש אגודת ישראל', יש שם סניף של אגודת ישראל ואנחנו באים לחזק את האנשים של אגודת ישראל. זה דבר חשוב מאוד".

מה יהיה ביום שאחרי עם אגודת ישראל, אנחנו רואים עכשיו מחלוקות וכעסים, בסוף תצליחו להתאחד? גולדקנופף: "כולם יהיו ביחד. לכן קוראים לזה אגודת ישראל. הכול פה מאגד את כולם ביחד, כל ישראל, כל עם ישראל וכל החרדים לדבר השם. כל מי שרוצה להיות תחת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. יש כאלו שרוצים מועצת אחרת אז הם במועצת גדולי התורה של דגל התורה, יש מועצת חכמי התורה. אבל אלו שנמצאים באגודת ישראל הם נכנעים תחת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל".

אנחנו רואים קהילות וקהלים שלא משתתפים במאמץ, מה המסר שלך לכל אלה שעדיין בבית? גולדקנופף: "אנחנו קוראים לכולם לצאת מהבתים, כי עצם הבחירה של ראש עיר חרדי זה תורם הרבה ליהדות החרדית, לחיי הקהילה, לדברים שצריכים לכל קהילה וקהילה. חשוב מאוד לצאת ולהצביע – הן לגבי ראשות העיר והן לגבי מספר המנדטים".

בכיר בשלומי אמונים – אגודת ישראל מגיב לגולדקנופף: "גולדקנופף התבלבל, הוא לא יו"ר אגודת ישראל אולי הוא עומד ״כרגע״ בראש הרשימה. יש מועצת גדולי תורה אחת וחבל שגולדקנופף בחר לצאת נגד 90% מהקהילות החסידיות בארץ. אולי הרב גולדקנופף לא יודע, אבל אין סניף של אגודה באלעד. שיברר עם מי שחותם על הצ'קים כל חודש".

//עוד כתבות

כתיבת תגובה